Entrevista a Santiago Pérez Morros, president d’ITACA

Avui toca una entrevista molt especial per ITACA, parlem d’en Santi Pérez,  actualment President de l’entitat, voluntari en l’esplai de cap de setmana i educador dels projectes diaris del centre. Qui coneix al Santi, coneix un veritable amic, un company de viatge, no conec a ningú que després de conèixer una persona com ell, pugui dir quelcom dolent, és amic dels seus amics i això és nota, coneix moltíssima gent i tots els que han format part del grup i l’entitat el tenen com un gran “membre” d’aquesta família. Perquè així és en Santi, un gran jove compromès durant casi 12 anys amb la idea d’ITACA, donant aire al grup, compromís dia rere dia, caps de setmana, colònies, visites a Makro, rutes, conductor disponible sempre, somriure sense esperar res a canvi… ell és i sempre serà una part important d’aquest vaixell en els últims 20 anys, però en el present i futur de l’entitat.

Gràcies Santi, per recordar-nos el valor i el compromís amb els infants i joves de la Torrassa amb el teu testimoni de vida.

 

– L’Associació Educativa Itaca ofereix una àmplia gamma de possibilitats que cobreixen les necessitats d’educació en el temps de lleure dels infants i adolescents des dels 0 fins als 18 anys. Quina ha estat la teva vinculació amb l’entitat (Espai Familiar, Casal dels Vents, Grup Itaca Els Vents…) i com la valores?

Podria dir que la meva vida ha estat vinculada des de sempre a Itaca. He crescut amb Itaca i Itaca ha crescut amb mi. Vaig arribar al Grup quan tenia 9 anys. La meva mare em va apuntar ja que la meva cosina Sonia i el meu veí Vicente en formaven part i li havien donat sempre molt bones referències. De seguida vaig quallar al grup i les activitats els dissabtes a la tarda, les colònies i campaments i les sortides es van anar succeint fins que em van donar l’oportunitat de convertir-me en monitor.

 En total porto uns 20 anys vinculat a Itaca, 8 com a nen i 12 com a monitor. A més tinc la sort de treballar al Casal cada tarda amb els més menuts de l’entitat. Una feina molt agraïda i que m’omple molt. Si hagués de valorar tants anys em costaria molt, però sempre aprovaria el Grup i les experiències viscudes amb molt bona nota.

– La participació activa en una entitat de Lleure com l’Associació Educativa Itaca ofereix una nova visió de la infància, del barri, de la societat i de la convivència en comunitat. Com ha estat la teva experiència personal a l’hora de participar de les activitats de l’Associació Educativa Itaca?

 Sempre ha estat una experiència positiva i engrescadora. En aquests anys he pogut comprovar com ha canviat el barri de primera mà. Com ha anat evolucionant el prototip de nen i de monitor.

El punt d’inflexió més important crec que ha estat la gran onada migratòria dels últims anys, que ha canviat la fesomia del barri i l’ha fet un punt de trobada de cultures i ètnies molt interessant, enriquint també el nostre Grup de noves inquietuds i visions de la vida.

– La travessia personal per la experiència d’Itaca sol deixar una petjada indeleble al nostre cor… Quin és el teu millor record del viatge?

Hi ha tants amb què quedar-se… Potser el dia de Sant Jaume que em van oferir ser monitor o algunes de les meves primeres colònies amb nens a Can Patllari o Ogassa. També la bona amistat que he pogut llaurar amb molta de la gent que m’he trobat en aquest camí.

– La situació actual que viuen els monitors/es del Grup Itaca els Vents ha anat evolucionant i és molt diferent de la del passat. Si haguessis de donar un consell als actuals monitors/es d’Itaca, quin seria?

Que segueixin endavant i que no es rendeixin. Que es creguin la idea d’Itaca i que la segueixin fent possible. Ara tenim la sort de poder fer arribar aquesta idea, aquest ideari a nens des dels 3 fins als 17 anys, i això s’ha d’aprofitar. Segur que vindran moments durs i de dubte, però Itaca sempre dóna més del que un s’espera.

 

– Els valors de l’Ideari de l’Associació són encara molt vigents a l’actualitat i ens ajuden a ser forts en aquests temps de dura realitat que estem vivint. Quin punt de l’Ideari et sembla més important i per què?

Sempre m’he quedat amb la frase “Educar persones lliures i alliberadores”. Crec que resumeix perfectament la nostra feina i la de tants altres monitors que han fet possible el nostre Grup aquests 35 anys.

En Santi ens felicita per aquests 35 anys!!

 Només espero que aquests 35 anys hagin estat només el principi del viatge. Un viatge que com diu la nostra cançó ha de ser com més llarg millor. Per molts anys Itaca i felicitats pel viatge de tota una vida.

 

Deixa un comentari